GOOGLE KERESŐOPTIMALIZÁLÁS LEGYÉL TE IS A GOOGLE ELSŐ OLDALÁN!

Profi Google keresőoptimalizálás

A Google keresőoptimalizálás (SEO) egy olyan optimalizálási folyamat, melynek célja, hogy javuljon a webhely rangsorolása a keresőmotorok eredményoldalain (SERP).

Hogy ez miért jó?

Mert minél előrébb szerepel egy webhely a SERP-ben, annál valószínűbb, hogy a felhasználók felkeresik. A SEO az online marketing kulcsfontosságú része, segít a vállalkozásoknak növelni a láthatóságot és több potenciális ügyfelet vonzani.

A keresőoptimalizálás elemei: az oldalon belüli optimalizálás (On-Page SEO)

A SEO egyik legfontosabb része az tartalom optimalizálás, hogy a webhely tartalma releváns és kulcsszavakban gazdag legyen. Ez magában foglalja a meta címsorok, meta leírások és az oldalon található „H” címsorok optimalizálását, valamint annak biztosítását, hogy a webhely tartalma jól megírt és informatív legyen.

A meta címsorok (meta title) esetében fontos, hogy pontosan leírják az oldal tartalmát, és tartalmazzák a megcélzott kulcsszavakat. A meta címsor a böngésző lapon jelenik meg, és a keresőmotorok a keresési eredmény címeként is használják. A webhely minden egyes oldalán egyedinek kell lennie, és nem haladhatja meg a 60-70 karaktert.

A meta leírás ezzel szemben az oldal tartalmának rövid összefoglalása, és a keresési eredmények között is megjelenik. Ennek is a weboldal minden oldalán egyedinek kell lennie, és nem haladhatja meg a 160 karaktert. Tartalmaznia kell a célzott kulcsszavakat is, és úgy kell megírni, hogy a felhasználókat kattintsra ösztönözzék.

Az oldalon belül található címsoroknak, más néven H1 címkéknek az oldaloptimalizálásban szintén fontos szerepük van. A H1 címke a weboldal fő témájának azonosítására szolgál, és tartalmaznia kell a célzott kulcsszavakat. Javaslom továbbá a H2, H3 címkék használatát a tartalom strukturálására, mert ez megkönnyíti a felhasználók és a keresők számára a főbb témák és altémák megértését.

 A ’tartalom a király’ („the content is king”), ahogy a mondás tartja, és ez különösen igaz a SEO-ra.

Google keresőoptimalizálás

A keresőmotorok nagy figyelmet fordítanak a webhelyek tartalmaira. A szöveges tartalom legyen jó minőségű, informatív, és releváns a megcélzott kulcsszavakra. Ezen kívül rendszeresen frissíteni kell, hogy aktuális és érdekes maradjon a felhasználók számára. Kerülni kell viszont az ismétlődő tartalmat, mivel az negatívan befolyásolhatja a webhely láthatóságát a keresőmotorok szerinti rangsorolásban.

A képek és videók optimalizálása sem maradhat el, mint a weboldal tartalom része. Ez magában foglalja a leíró fájlnevek, alt címkék és tilte használatát a képek és videók leírására. Ez segít a keresőmotoroknak megérteni a képek és videók tartalmát, és javítja a kisegítő technológiákat használó felhasználók hozzáférését is.

A keresőoptimalizálás elemei: az oldalon kívüli optimalizálás (Off-Page SEO)

A SEO másik fontos része az oldalon kívüli optimalizálás, amely magában foglalja a weboldalra mutató linkek építését. Ezek a visszamutató hivatkozások tulajdonképpen más webhelyekről származó hivatkozások, amelyek egy weboldalra mutatnak. Minél több jó minőségű ilyen backlink van egy webhelyen, annál előrébb kerül a SERP-ben. Ezt úgy érheted el, hogy értékes tartalmat hozol létre, amelyre más webhelyek is hivatkozni szeretnének, vagy más webhelyeket is megkeresel, és megkéred őket, hogy hivatkozzanak az adott webhelyre. Utóbbi esetben csak olyan webhelyeket érdemes felkeresni, amelyek szaktudásban relevánsak, tehát iparági szempontból is, és magas szintű domain jogosultsággal rendelkeznek.

A jó minőségű, informatív és a felhasználók számára is hasznos tartalom létrehozása az egyik legjobb módja a hivatkozások építésének.

Mik lehetnek ezek az értékes tartalmak?

Informatív blogbejegyzések, cikkek, infografikák és videók közzétételével felkeltheted más webhelytulajdonosok és oldalak figyelmét, akik linkelni kívánnak majd a Te tartalmaidra.

A közösségi média marketing felől is jó minőségű linkhálózatot lehet felépíteni, mely a weboldalra mutat. Ha erős jelenlétet építesz ki a közösségi média platformokon, például a Facebookon, a TikTokon, az Instagramon, még több backlinket irányíthatsz a webhelyedre. Erős jelenlét alatt pedig jó minőségű tartalom létrehozását, a követőkkel való kapcsolattartást és online közösségek kiépítését értjük.

A keresőoptimalizálás elemei: a technikai optimalizálás

Egy másik technika, amellyel a webhely SEO-ja javítható, a technikai optimalizálás.

A legújabb trendek és a felhasználói igények kiszolgálása szempontjából elkerülhetetlen, hogy egy webhely gyorsan betöltődjön, mobilbarát, valamint átlátható és könnyen böngészhető legyen. A technikai optimalizálás különösen fontos webáruházak esetében, mivel jelentős hatással lehet a konverziós arányokra.

 A technikai SEO egyrészt a weboldal szerkezetével, felépítésével, funkcióival kapcsolatos lépéseket foglalja magában. Lényege, hogy a webhely kódja átlátható, jól strukturált legyen, vagyis érvényes HTML, CSS és JavaScript felépítés, hibamentes kódolással. Emellett logikus felépítésűnek kell lennie, a címsorok világos hierarchiájával és egy jól szervezett navigációs menüvel. Ideális, ha a webhely URL-szerkezete is rövid, könnyen olvasható, leíró jellegű, mely magában foglalja az oldal tartalmát leíró kulcsszavakat is. A webhelytérkép és a Robots.txt fájlok szintén fontos részét képezik a technikai keresőoptimalizálásnak. A webhelytérkép egy XML-fájl, amely felsorolja a webhely összes oldalát, és információkat nyújt az egyes oldalakról, például az utolsó frissítés időpontjáról. A Robots.txt fájlok pedig arra szolgálnak, hogy utasítsák a keresőmotorokat, hogy a webhely mely oldalait vagy részeit ne térképezzék fel.

Google keresőoptimalizálás

A mobilbarát struktúra is kiemelten fontos tényező SEO szempontból, mivel egyre több felhasználó internetezik mobileszközön. Ráadásul a Google a nem mobilbarát webhelyeket bünteti is, rontja a helyezésüket a keresési eredmények között. A weboldal akkor mobilbarát, ha alkalmazkodik a képernyő méretéhez, és felhasználóbarát kialakítású.

A weboldal betöltési sebessége a technikai optimalizálás másik fontos része, amin érdemes dolgozni. A lassan betöltődő webhelyek csökkenthetik a felhasználói elköteleződést és növelhetik a visszafordulási arányt. Nem titok, a Google is megerősítette, hogy a weboldalak betöltési sebessége rangsorolási tényező, ezért fontos, hogy naprakész legyél, és gondoskodj róla, hogy weboldalad a Google által meghatározott limiteken belül betöltsön.

Ez a képek optimalizálásával, a kód kicsinyítésével és a Content Delivery Network (CDN) használatával érhető el.

 

 Összefoglalva: a Google irányelveinek és a bevált gyakorlatoknak a követésével, valamint a legújabb trendekkel lépést tartva, a vállalkozások javíthatják weboldaluk pozícióját és láthatóságát a Google-ben, tehát megfelelő keresőoptimalizálással Te is nagyobb forgalmat irányíthatsz a webhelyedre.

Google keresőoptimalizálás

Google keresőoptimalizálás főbb szempontjai

R

Megfelelő kulcsszavak kiválasztása

R

Meta elemek megfelelő kitöltése

R

Weboldal, webáruház betöltődési sebessége

R

Megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom

R

Reszponzív megjelenés, megfelelő mobilnézet biztosítása

A keresőoptimalizálás előnyei!

Jó ha van már weboldalunk, de hogy hatékony legyen a vevőszerzésben, ahhoz szükség van az optimalizálására a keresőben! Mit jelent ez számunkra?

A vevő rákeres a kívánt termékre, szolgáltatásra a Google keresőben és a keresőmotorok a te weboldalad mutatják neki az első oldalak egyikén, tehát nagy eséllyel az te szolgáltatásod fogja előnyben részesíteni.

Amelyik weboldalt, webshopot a kereső ajánlja fel az érdeklődőnek, az az eladó számára a legolcsóbb megoldás, mert nem kell költséges hirdetésekkel csalogatni a közönséget.

Más forrásokból, például a már említett hirdetés útján kisebb eséllyel érkezik olyan érdeklődő az oldaladra, aki aztán vásárolni is fog. A SEO segítségével viszont olyan érdeklődőkre számíthatsz, akik vásárlási szándékkal érkeznek. Ehhez azonban a keresőmotorok ‘ízlésére’ kell pozicionálni a weboldalt.

A keresőoptimalizálás olcsóbb a hirdetéseknél, igen, még a kattintás alapúaknál is, egy jó szakemberre azonban szükség van hozzá, akinek van tapasztalata a weboldal programozásban és a Google algoritmusokban.

Ha sikeresen pozicionálta oldalad a keresőben, azaz jó helyre került a weboldalad a találati listában a fő termékeidre, az onnantól állandó reklámot jelent számodra. Folyamatosan forgalmat generál, akkor is, ha nem hirdetsz.

A keresőoptimalizálás nem csak a vevőit informálja a szolgáltatásaidról, hanem neked is fontos tudást biztosít azzal kapcsolatban, hogy mely kulcsszavak a legkifizetődőbbek céged számára.

A SEO a weboldalnak is jót tesz, mert ahhoz, hogy szeressék a keresőmotorok az oldalát, biztonságossá kell tennie, vírusokkal, támadásokkal szemben védeni kell. Ez pedig előremozdíthatja a weboldalad helyét a találati listában is.

A keresőoptimalizálás tehát a legokosabb marketing stratégia, ami hosszútávon juttatja kedvező pozícióba oldalad. Reklám nélkül generál érdeklődést és olyan vásárlókat vonz, akik az te terméked, szolgáltatásod keresik.

 

Kérj díjmentes ajánlatot!

    Mire kérsz ajánlatot