Google keresőoptimalizálási szempontok | Google algoritmusok

Google algoritmus frissítések (A cikk folyamatosan frissül)

Google Helpful Content Update

2022. december 5. -én a Google kiterjesztette a Helpful Content System néven ismert algoritmusát magyar nyelvre is.

Ez várhatóan 2 hét alatt fog lefutni a magyar weboldalakon, webáruházakon.

Nézzük, hogy mit is jelent ez a weboldalakra nézve

A Helpful Content System algoritmus lényege, hogy minőségi tartalmak legyenek a weboldalakon. Így azokat a weboldalakat részesíti előnyben, amelyekre valóban az adott témakörben hasznos tartalmat írtak, nem kifejezetten sablon, akár marketingesek, akár a weboldal tulajdonosa által megírt, kulcsszóhalmozással ellátott tartalmak tömkelege található.

Sajnos sok weboldal üzemeltetőnek eddig az volt a fő célja, hogy egy adott tartalomban minél több számára fontos kulcsszót helyezzen el, akkor is ha így a weboldalt böngésző látogató számára egyáltalán nem releváns. Ez most az új Google algoritmus kiterjesztésével megváltozik. Az új algoritmus a teljes weboldalt globálisan kezeli, tehát nem tesz különbséget 1-1 aloldal között. Ez főként azoknak jelent majd nagyobb problémát, akik több szolgáltatást nyújtanak, mert így hiába van jó pozícióban a weboldal például “Google keresőoptimalizálás” kulcsszóra, ha egy másik aloldalon például “Weboldal karbantartás”  -on be van ömlesztve 20-30 sablon cikk, melyek ugyanarról szólnak. Így a weboldalt globálisan hátrébb fogja sorolni (pontosabban azt a konkurenciát, akinek a látogatók felé hasznos, egyedileg megírt tartalma van előrébb fogja sorolni).

Tehát érdemesebb kevesebb, de ugyanakkor jobban átgondolt, kidolgozott tartalmat közzétenni a weboldalunkon.

Sajnos az én weboldalamon is rengeteg kevésbé hasznos tartalom van, ha érzékeli a Google, mennyi idő lehet mire “visszaszerzem” a régi pozíciómat?

Erre konkrét választ nem lehet adni! Ugyanakkor a Google hivatalos csatornáján megemlítette, hogy ez még a sűrűn indexelt weboldalaknál is hónapokig eltarthat.

Talán még nem késő…

Abban az esetben, ha még nem veszítettük el a pozíciónkat a Google keresőben, hosszútávon hasznosabb ha letöröljük a weboldalunkról az ilyen (látogatók számára) nem hasznos tartalmakat. Így megelőzhetjük, hogy az új Google algoritmus “áldozataivá” váljunk.

Mi legyen a fő szempont a tartalmak írásánál?

Erre elég egyértelmű választ adott a Google hivatalos csatornáján. A weboldalakon megjelenített tartalmak középpontjában a látogatók, azaz az emberek legyenek.