Miért fontos, hogy jól legyen megírva a META tag?

2022.11.21. | Blog

Tegyük fel, hogy weboldalra van szükséged és rákeresel a Google-ben a weboldal készítés kifejezésre. Mi alapján választod ki a hosszú listából a neked tetsző találatot? Valószínűleg a meta tag vagy más néven meta adat alapján, ami gyakorlatilag a weboldal tartalmát összefoglaló szöveg, leírás.

A meta adat tehát egyfajta első benyomás, bemutatja a felhasználónak, hogy mivel találkozhat majd az adott honlapra kattintva. Ahhoz azonban, hogy valóban kattintásra érdemesnek találja, lényegre törőnek, informatívnak és figyelemfelkeltőnek kell lennie. Mivel a felhasználó első sorban ezek alapján az adatok alapján tájékozódik, kulcsfontosságú, milyen szöveg kerül a metába, mely több részből áll:

  1. Meta title, azaz címsor.
  2. Meta description, azaz leírás.

A META TITE-RŐL BŐVEBBEN

Ahogy a nevéből is látszik, a meta title az a cím, ami a weboldalt vagy az aloldalt jellemzi. Funkciója, hogy tájékoztatást ad a honlap tartalmáról és ez a cím szerepel a Google találati listájában is. Maximum 75 karakter hosszúsággal érdemes számolni, mert a listában böngészve, az átlag netező úgyis csak átfutja, ezért, ha rövid és figyelemfelkeltő, az már félsiker. Ha kulcsszót is tartalmaz, azt megköszöni a keresőmotor, SEO szempontból lehet haszna. Ám, ami még ennél is hasznosabb, az a jó meta description!

A META DESCRIPTION-RŐL BŐVEBBEN

Kutatások igazolják, hogy a jó leíráson múlik, kattintunk vagy nem kattintunk! Ez a maximum 160 karakter a lényeg, az oldaltartalom összefoglalása, ami fontos információkkal látja el a leendő vásárlót és a Google-nek is számít, mert a weboldal tartalmának kivonataként érzékeli! A kulcsszót a szövegbe belefoglalni itt is szinte kötelező, a tartalom pontos megadásával egyetemben.

Túllépni a karaktert egyik meta adat esetében sem érdemes, mert a Google úgyis levágja a felesleget, ami pedig a megértés rovására mehet. Márpedig, ha a felhasználó szinte egyetlen pillantással dönti el, hova fog kattintani, akkor nyilvánvaló, hogy nem érdemes kockáztatni az egyértelműséget.

Weboldal készítéskor számos apró részletnek kell a helyére kerülnie, ehhez képest a meta tagek megfelelő kitöltése kevésbé fontosnak tűnhet, de ahogy a fentiekből is látható: nagyon nem mindegy, milyen szöveg szerepel a címben és a leírásban. Nem mindegy a potenciális vásárlónak, és nem mindegy a Google-nek sem. Ha jövendő weblap tulajdonosként neked sem mindegy, válaszd a teljes körű weboldal készítést szolgáltatásaim közül!

További hasznos cikkek a témában

consult-image-1
Kérj díjmentes ajánlatot